Focul…

Focul

Nu-i adevărat povestea că oamenii au descoperit focul
lovind două pietre.
Focul a apărut altfel, cînd singurătatea primului om
s-a lovit de prima întrebare,
cînd un om s-a gîndit să prefacă rănile lui în speranţă,
să-şi lumineze mîinile
şi teama de el.
Poate focul n-a fost decît un mijloc de a lupta împotriva cenuşii,
cînd vulturii coboară în noi
şi ne temem.

( Octavian Paler )

Convingerea mea e că inteligenţa i-a fost dată omului pentru a se îndoi. Ar fi nu doar ridicol să-mi închipui că adevărurile mele sunt, neapărat, mai adevărate decât adevărurile altora. Ar fi şi dăunător. M-aş lipsi pe mine însumi de şansa de a înţelege ce am greşit.  ( Octavian Paler )

În fiecare clipă aruncăm nişte zaruri, numai că de cele mai multe ori nici măcar nu suntem conştienţi de asta. Şi pe urmă niciodată nu ştim ce scrie pe aceste zaruri. Ele cad totdeauna dincolo de ceea ce putem vedea.  ( Octavian Paler )

Anastasia Lazariuc – Nu te mai cred…

doina focului…

focul care ne-a cuprins,

palmele şi gând nestins,

de s-ar transforma în stâncă

roua focului ne plângă

sărutări, dorul să-l frângă…

( Sibilla )

Anastasia Lazariuc – Ce mult te-am iubit…

Ştii… am ştiut că m-ai trădat, atunci, demult,  şi…  mi-am jurat c-am să te uit. Dar, zâmbetu-ţi nu m-a lăsat, să plec şi mi-am dorit s-o fac… Eşti cum cărbune-aprins pe palma mea, îmi arzi puterea de-a mai crede şi visa şi-mi muşti din amintirea de cândva, aceea… licăr ce ne-a fost, acum, numai a mea…

The URI to TrackBack this entry is: https://sfinxredivivus.wordpress.com/2010/09/08/focul/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. […] Focul… Wed Sep 08, 2010 2:12 am Focul Nu-i adevărat povestea că oamenii au descoperit focul lovind două pietre. Focul a apărut altfel, cînd singurătatea primului om s-a lovit de prima întrebare, cînd un om s-a gîndit să prefacă rănile lui în speranţă, să-şi lumineze mîinile şi teama de el. Poate focul n-a fost decît un mijloc de a lupta împotriva cenuşii, […] […]


Lasă un răspuns

